|
Sens inwestowania w siebie ,poszukiwanie pracy
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1613 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
RENATA TETERA Nauczycielka Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku
Konspekt lekcji z podstaw przedsiębiorczości TEMAT : Sens inwestowania w siebie, poszukiwanie pracy. Czas zajęć- 45 minut CELE: uczeń po zakończonej lekcji;
- wymienia różne źródła informacji o wolnych miejscach pracy,
- wyjaśnia znaczenie aktywnego poszikiwania pracy,
- posiada umiejetność pisania ogłoszenia prasowego o poszukiwaniu pracy.
METODY: pogadanka, praca w grupach, dyskusja, burza mózgów ŚRODKI DYDAKTYCZNE: arukusz papieru , markery,ogłoszenia prasowe dotyczące pracy
PRZEBIEG LEKCJI:
- Wprowadzenie do tematu - pogadanka na temat
- aktywnego poszukiwania pracy,
- konieczności rozpoznania rynku pracy,
- podejmowania aktywności zawodowej w czasie trwania nauki, wolontariat
- "Gdzie szukać pracy" - ćwiczenie.
Wprowadzenie uczniów w sytuację ćwiczeniową(przedstawienie sytuacji na bazie której uczniowie będą pracować). POLECENIE: spróbuj pomóc koledze , doradzając mu gzie ma szukać inforamcji o zapotrzebowaniu na pracę, które ze źródeł może być owocne?
- ETAPY PRZEPROWADZENIA ĆWICZENIA.
Etap I - podział uczniów na cztery grupy 4-5 osobowe.
Etap II-zgłoszenie pomysłów(w grupach) dotyczących odpowiedzi na pytanie:gdzie szukać informacji o pracy? Etap III- prazentacja wyników na forum klasy Etap IV- podsumowanie zgłoszonych propozycji , zakwalifikowanie do odpowiedniego typu źródła informacji o wolnych miejscach pracy (10minut)
- Źródła informacji o wolnych miejscach pracy:
- kontakty osobiste:członkowie rodziny, znajomi, osoby pracujące w firmach, w których chciałoby sie pracować,
- instytucje pośredniczące: urzędy pracy, biura pośrednictwa pracy,
- internet,
- anonse prasowe zamieszczane przez pracodawców
- Wspólne przeglądanie ofert pracy. Nauczyciel zwraca uwagę na to , w jaki sposób nalezy czytać ogłoszenia, na co zwracać uwagę:
- wielkość ogłoszenia,
- treść ogłoszenia,wymagania dotyczącw kwalifikacji,
- telefony kontaktowe firmy (komórkowy czy stacjonarny)
- Pisanie własnych ogłoszeń prasowych o poszukiwaniu przcy (czas 10 minut )
- Prezentacja na forum klasy oraz dyskusja nad prezentowanymi ogłoszeniami.
- Podsumowanie lekcji.
Opracowanie
Renata Tetera |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|